svētdiena, 2016. gada 24. jūlijs

Kur milzu kalni liekas mazi

Ar atvainošanos laikam nesākšu, ka tik ilgi klusēts, kā sacīt jāsaka, blogs vairs neesot stilīgi, un nejūtos vainīgs ka neesmu sen neko ierakstījis - vēl nedaudz un divi gadi, kas noticis pa šo laiku? kāda starpība - ''tas taču ir dzīve'':D
        Bet šoreiz laikam vairāk par vienu avantūru, kuras ideja radās jau pagājušā gadā, Igaunijā orientēšanās sacensību laikā, kad pēkšņi uzpeldēja buklets, par  SOW 2016
īsumā, tās ir Šveices sešdienas - protams orientēšanās sportā. un tad nu pēc pāris mēnešiem arī pieteicāmies šim pasākumam.  Protams doma tad vēl bija, ka vajadzētu kaut nedaudz bet sagatavoties šim pasākumam, bet jo vairāk pasākums tuvojās, jo vairāk sapratu, ka braukšu atpūsties un kaut ko iemācīties, jo pieredze ārzemēs ir vienlīdzīga ar skaitli 0 :) tāpēc katrs km kas tiks veikts šveicē, būs vērtīga un neatsverama mācību stunda!  un kā jau nopratāt, aizbraucu uz šveici fiziski nekāds.
        par cik sacensību pirmā diena ir 7diena, tad lidojam 6dien - jautrība sākās jau lidostā, kur degvielas noplūdes dēļ mūsu reisu atcēla par 1:30h bet vai dēļ tā bēdētās, un kā sacīt jāsaka, ''gaisā neviens vēl nav palicis'' :) starpcitu Lidojam uz Itāliju Bergamo lidostu,

tālāk otrais šķērslis, mašīna ir iznomāta, tikai lapā kas izdrukāta, nav ne mazākās norādes, kurā kompānijā! :D nepaiet pat 30min un tas tiek noskaidrots, tad nu jāmēģina dabūt auto - ko tādu redzēju pirmo reizi, 30min bija telefona saruna ar operatoru, kura vēl mācās, un ļoti intensīvi mēģina mums pārdot apdrošināšanu, uz kuru neparakstamies, jo kas gan var noiet greizi :P (neticēsiet, nekas arī nenogāja greizi) :D dabūjam auto, sapērkam daudz, daudz ēdiena, jo Šveicē, tas ir uz pusi dārgāks un dodamies uz mūsu mājvietu  mazliet vairāk par 3h un esam galā, tagad uzdevums saprast norādes, jo jāatrod māja kurā dzīvojam, pieejam pie pirmās mājas un saprotam, ka tā nav īstā, mums vajag māju nr18 ejam tālāk un meklējam sadalamies un atrodam nr14 nr16 bet nr18 nav, klīstam un meklējam! :D beigu beigās nāk apgaismība, ka jāmeklē mājas vārds, un nr18 ir dzīvoklis :D lai gan cik jocīgi nebūtu tā arī nesapratu kas tie par cipariem uz mājām! :( un  lai gan ir tumša nakts, saprotam ka abās pusēs mūs ieskauj lieli kalni un skats no rīta noteikti būs superīgs

un tā tas arī bija, tas morālais pacēlums un smaids līdz ausīm neparko spēj atsvērt, to sagurumu un bezspēku sevī! īsas brokastis un dodamies uz pirmās dienas centru, protams ne bez aizķeršanās, bet esam galā! pirmā dienā 10km un 385m kāpums, ko īsti vēl nesapratu! :D par karti - iespējams vieglākā diena, ja salīdzina ar tām kas vēl sekoja, lai gan kļūdījos uz 10kp, jo varēsiet redzēt tālāk atverot ''pirmā diena''un tur būs katras dienas karte un mans gps ceļs, varu teik, ka pieļautā kļūda bija pieredzes trūkums, jo kp leģenda ir ieplaka, un biju galvā iedomājies ko man vajag redzēt, gps var redzēt ka jau ejot kp noeju viņam pāris m garām un tas tikai tāpēc, ka es biju iedomājies ieplaku kā ieplaku, nevis bedri, kurā aug mazas egles, kur apakšā paslēpts kp, un tur nu paliek manas pirmās 4min izskrienot distanci, esmu mazliet vīlies, jo visu atlikušo distanci veicu bez lielām kļūdām, ja ne šī kļūda, tad pirmās dienas rezultāts būtu krietni labāks 31/79  lai gan fiziski domāju, ka man te nav ko darīt, jo tiklīdz bija kalns tā nekas cits neatlika kā tajā kāpt, jo spēka jau paskriet nebija, lielākais kāpums no 12 uz 13kp bija 155m Tu vienkārši kāp un neredzi kalnam galu :D bet jāatzīst, ka mērķis šajās sacensībās bija tikt labāko 30-niekā jo grupa kurā pieteicos skaitās otra stiprākā, un arī 82 pieteikumi, liecināja, ka viegli tas nenāksies, lai gan no pieteiktiem dalībniekiem nepazīstu nevienu uzvārdu izņemot divus Andis Cāns un Didzis Vīksne :D un klusais mērķis bija tikt labāko 20-niekā, jāatzīst, ka no 6dienām, vērtē tikai piecas, vienu sliktāko atmet, katru dienu iegūst koeficentu līdera laika dalot ar savu.. un te arī mana pirmā diena  kur ir karte un mans ceļs.
           otrā diena - lai gan distance vidējā un tās garums 4.1km taču kāpums 205m un līdz staram 1.8km ar kāpumu 160m protams pieredzes trūkuma dēļ uz startu devos tik cik tam bija paredzēts laiks, kā rezultātā 5min pirms starta ierados starta vietā, bez elpas, un ticiet vai nē, bet 1kp jau atkal ir jāsrien kalnā! :D tiesa, es izmantoju iešanas metodi praktiski līdz pat 4kp lai gan distanci veicu praktiski bez nevienas lielas kļūdas uz garo etapu es atkal zaudēju 2min tāpat kā pirmā dienā, un tas lēnām pierāda tikai latvijā jau piedzīvoto, ka nespēju ieraudzīt garo etapu izdevīgo variantu :( un protams arī fizisko kondīciju taču šodien jau rezultāts labāks 19/80  lai gan koeficients praktiski tāds pats kā pirmā dienā, par ko man īstenībā bija prieks, jo tas jau mazliet liecināja par stabilitāti, tiesa priekšā vēl 4dienas un te arī otrā diena  karte ar gps ceļu.
       trešā diena - pareizi, pēc otrās dienas puikām nebija miera un gribēja uzkāpt kalnā, tiesa pusi kalnu es uzvedu un tad nu iegājām azartā un beigu beigās uzkāpām 2230m v.j.l

ar ko likās ka trešā dienā paskriet nebūs iespējams, jo pastaiga diezvai nāks par labu. tātad trešās dienas karte :O visa karte ir dzeltenā krāsā, ar horizontālēm un akmeņiem :D laikam jau lieki teikt, ka tādā kartē skrienu pirmo reizi.. uz staru kāpumu laikam nav vērts pieminēt, jo tas atkal ir vairāk kā 100m :D distance ir 7.8km ar 330m kāpumu, ieraugot ka jāskrien 7.8km kas tad tas var būt? bet zinot ka tā ir garā distance un uzvarētāju laiku prognozē 55-65min tad tas neliekas vairs maz! :D jāatzīst, ka distanci veicu bez kļūdām, jau atkal, protams, ja iešanu uzskata par kļūdu, tad man tādu bija daudz! :D taču pašam bija prieks par veikto distanci un tas arī galvenais, ka saproti, ka izdarīji tik cik varēji! protams garā etapā kārtējās zaudētās 2min liek padomāt, taču to paglabāju kā mājas darbu latvijā ar ko būs jāstrādā! 26/81 un trešo dienu koeficients ir praktiski nemainīgs :)) kas pierāda stabilitāti.. un te arī apbrīnojamā kartē  trešā diena un gps ceļs un laikam jau lieki minēt ka augstums bija sākot no 2200m.v.j.l
               nākamā diena brīvdiena, lai gan puikas izvēlējās doties kalnos, kur 6h veica 15km es jau pirms braukšanas zināju ka beidzot nedarīšu neko vienkārši atpūtīšos, ko arī darīju un iesāku skatīties vienu seriālu! :D bet beidzot izbaudīju dienu nedarot pilnīgi neko!
              cetrutā dienā distancē karte viss kas bija iepriekšējās dienās tikai salikts kopā! 7.2km 280m kāpums, bet jāatzīst, ka arī orientēšanās ziņā sliktākais sniegums, daudz mazu kļūdu un bakstīšanās, kas pašam nenesa gandarījumu pēc distances, un tā drausmīgā bespēka sajūta, itkā brīva diena atpūties, taču bezspēks nenormāls iespējams augstkalnē nodzīvotās dienas beidzot lika par sevi manīt,  jo tik augstu, tik ilgi vēl nebiju bijis sacensību režīmā, un pirmās četras sacensību dienas par siltumu un saulīti nevarēja sūdzēties - zilas debesis un karstums neizturams, neatceros kad Latvijā ejot uz startu no manis tecētu sviedri! šeit arī ceturtā diena netīrā distance ar manu gps ceļu 20/79 vieta šķiet laba, taču koeficients ir nedaudz sliktāks kā pirmās trīs dienas :(
              piektā diena - uz sacensību varam doties kājām, jo mums mājiņa ir 900m no pacēlāja, kas uzved uz sacensību centru, šodien beidzot sola lietu, jā BEIDZOT jo man tik ļoti patīk skriet pa lietu :) aizejot uz pacelāju rinda nežēlīgā, nostāvot 15min saprotam ka uz priekšu neesam pavirzījušies, un te pēkšņi saka, visi kam starts ir agrāk par 11:30 drīkst iet bez rindas! man starts bija 11:23 :D tad nu beidzot tikām augšā, tiesa ātri pārģēbties un soļot uz startu, jo ejot tas prasīja ap 40min un vairāk kā 400m kāpumu :D lai gan distance 4.4km un 180m kāpums pirms pašas distances jau esi veicis veirāk kā paša distance! :D un šeit tas arī atsaucās uz pirmo kp kur nezinu ko domādams nelasīju karti un atstāju 3min, tiesa atlikušo distanci veicu bez nevienas kļūdas un pat pieklājīgā tempā jo bija apmācies un taisījās uz lietu, un es beidzot arī izskrēju pa sniegu, tiesa tikai 100m bet tas skats, ka kp ir ieplakā pie akmens, kur viss ir vienā sniegā ir fantastisks :) (bildes nav) :P un lietus sākās uz pēdējiem 2kp par ko es biju dikti laimīgs, jo kad ieraudzīsiet karti sapratīsiet, akmeņi, akmeņi, akmeņi, un te arī jāatzīst, ka tomēr pieļāvu vēl vienu kļūdu, skrienot uz pēdējo kp biju iedomājies ka man vajag citu kp nr, pieskrienu pie sava kp sktos 133 paskatos leģendā man vajag 127 nesaprotu, kur esmu, nāk sieviete, pasaku ka šeit 133, viņa priecīga, prasu kur esam, viņa rāda savā kartē kp skatos, bet manā kartē taču tas pats, paskatos vēlreiz leģendā, un saprotu, ka 127 bija iepriekšējais kp un man vajag 133, tā nu 30sek aiztecēja, taču ar sacu sniegumu un teikšu atklāti fizisko kondīciju biju apmierināts ja ne vien tās divas kļūdas uz pirmo un pēdējo kp, tiesa tādu pašu kļūdu kā es uz pēdējo kp nepieļāvu tajā dienā es viens, kādam tā maksāja 10min :P bet no kļūdām mācās, tiesa labāk no citām kā no savām, bet ja kļūdas abi vienlaicīgi? :O :) tiesa prieks par labi veikto distanci bija īss, jo neilgi pēc mana finiša paziņoja, ka slikto laika apstākļu dēļ rezultāti tiks anulēti, jo lija ietus, un migla/mākoņi bija tik biezi, ka brīžiem distancē nevarēja redzēt vsairāk par 15m. bet prieks, par savu sniegumu tik un tā palika, jo pēc vakardienas rugtuma šis mazliet atkal ļāva pasmaidīt un skatīties ar smaidu uz pēdējo dienu. lai vai kā uz to brīdi biju 10/57 taču anulētie rezultāti nozīmēja ka kopvērtējumā tiks vērtētas 4 no 6 dienām, bet te jums piektā diena karte ar gps ceļu.
             6dienā, vai arī pēdējā diena - šoreiz uz startu varēja doties skriešus no mājas jo tas bija nepilnu 2km atālumā, distance gan 7.4km ar 360m kāpumu, kas bija otrs lielākais šajās noskrietās dienās! tiesa, biju noskaņiejies iet līdz galam, jo iepriekšējās dienas skrēju kaut nedaudz bet ar rezervi, jo taupot savas potītes, kas brīnumainā kārtā spēja izturēt šo slodzi, un analizējot splitus var redzēt, ka daudz laika zaudēju skrienot lejā no kalna, kur arī biju piesardzīgs, jo katru dienu apvidu dažādība, lika būt piesardzīgam, īpaši otrā dienā, kur bija mellenāji ar apakšā akmeņiem un plaisām, kur pēkšņi pazūd kāja! un tāda kājas pazušana par laimi man beidzās bez lielām traumām. tātad atgriežamies pie sestās dienas, apvidus? iespējams līdzīgs kā latvijā, tikai protams ar diezgan labām horizontālēm :D distanci iesāku ātri, jo sapratu ka šodien visu vai neko, pēc pirmām 10min līderim zaudēju 1min pēc 20min 2min un tā tas turpinājās līdz pat 40min. šodien beidzot visus kalnus centos atstrādāt, un to var redzēt arī beidzot splitos, kur kalnu etapos zaudēju krietni mazāk laika kā iepriekš uz distances otru pusi seko dažas mazas bakstīšanās kp rajonos, taču jūtu, ka beidzot sāk vērties un varu paskriet, tad nu beigās palielinu ātrumu, kas protams atmaksājas ar 2min rupju kļūdu uz priekšpēdējo kp, taču saprotu, ka visu distanci esmu veicis diezgan tīri un ātrā tempā, tāpēc varu būt apmierināts, jo kā saka, ''augstāk par savu pakaļu neuzleksi'' 19/77 kā arī sestā diena karte un gps ceļš.
           sestās dienas sniegums ļāva kluso mērķi par 20-nieku īstenot un tā arī notika kopvērtējumā izcīniju 20.vietu Šveices sešdienās!

tagad atpakaļ realitātē, darbs, darbs, darbs.

taču noteikti esmu kaut ko iemācījies, vai tas man noderēs turpmāk orientējoties, vai kaut kur citur to rādīs laiks :P
    un kā vienmēr tās āšās idejas tās labākas, paldies par kompāniju, kurai nebija divreiz jāprasa vai braucam! vai šādu ideju atkārtošu vēl kādu reizi nezinu, taču ja nepiedāvāsi neuzzināsi! ;) tāpēc tiekamies mežā - un ne tiekai :P :)